Taky jste se tesili na adrenalinove prestrelky v blikajicich kasinech? Tak takovych prestrelek vas ceka presne…ani jedna. Pojdme si o tom popovidat v poctive recenzi.
Ne, nemusite se bat, ze by se serie Rainbow Six preorientovala na zavody sekacek, ci simulator krmeni holubu. Pro ty, co spatne pochopili vety pod nadpisem: strilet se bude a adrenalin cestou taky potkame. Akorat jsme zase jednou naleteli na marketingovy spek. Ono kdyz ma hra prizvisko Vegas a na obalu kasino, tak by clovek cekal, ze se bude ve Vegas odehravat. A ona se ve Vegas opravdu odehrava, akorat to z hrani vubec nepostrehnete. Muzeme se projit napriklad po soukromem letisti, zkontrolovat cistotu vody v Las Vegasske vodarne a dokonce se podivame i na nefalsovany Las Vegassky ranc. Do kasina se vsak v prubehu hry nezatoulame ani jednou(nepocitame-li intro)! Takze se hra muze jmenovat treba Rainbow Six: New York, Rainbow Six: Miami, nebo Rainbow Six: Dolni Lhota, je to uplne fuk.
Kdyz jsme si to vyjasnili, muzeme si posvitit na hru samotnou. Co vas zcela jiste nadchne, je uvodni intro, ktere je uchvatne a ve kterem se poprve a naposled podivame do kasina. Kasino se pokusila ovladnout skupinka teroristu a my jsme svedky toho, jak s nimi clenove Rainbow tymu stylove zametou. Paradicka, opravdu velmi dopra prace.
Pred zacatkem kazde mise si jako obvykle muzete vybrat z nekolika osvedcenych samopalu, pistoli, nebo granatu. Tato moznost ma na hru nemaly vliv, protoze s takovym samopalem MP5 s tlumicem, muzete hru probehnout takrka Rambo stylem. Zatimco treba s brokovnici je nutne volit taktictejsi postup.
Kooperace. Tymova prace. Temihle terminy nas vyvojari castovali nezridka. Uprimne, kooperace je tu resena ponekud divnym zpusobem. V prubehu mise se stotoznime se dvema charaktery. Jednim z nich je Brian Armstrong, s nimz stravime nejvice casu(diky bohu) a druhym je Shawn Rivers. Brian je klasicka zelezna pest, ktery spoleha na svoji brokovnici(samopal, jak je libo), a pro ktereho je vycistit mistnost plnou nepratel asi stejny problem, jako pro vas se nasnidat. Naopak Shawn, je sniper, ktery trefi mouchu na dveste metru do oka. My budeme tyto dve vlastnosti kombinovat tzn. kooperovat takze si vyvojari muzou udelat fajfku.
Kooperovat zpusobem, rekneme si to na rovinu, uplne zhovadilym. A to takovym, ze napriklad Brian se probije k nejakemu bodu, vy se pak prevtelite do Shawna a mate ho za ukol z nejake, vyvysene pozice(balkon…), chranit(treba do te doby nez prileti helikoptera). Coz o to, reknete si, to neni tak zle. Inu, je. Zpravidla mate totiz omezeny casovy limit, ktery byva celkem tuhy a tak neni problem opakovat jednu sekci treba dvacet krat. Coz o to, reknete si znovu, ani to neni tak zle. Inu, je. Protoze v okamziku kdy Briana prestanete ovladat, inteligence ho bez rozlouceni opusti a zanecha ho ve stavu sediciho terce. A tak se stava, ze vidite Briana sediciho celem ke zdi se samopalem jen tak aby se nereklo a teroristu stojiciho pul metru od nej, jak do Briana systematicky vyprazdnuje zasobnik. Buh vi na cem v tehle chvilich Brian ujizdi, musi to ale byt prima zbozi. Jeden by rekl, ze schytat do zad davku ze samopalu, tak to cloveka aspon znervozni.
U AI jeste zustaneme. Umela inteligence, neni u protivniku vubec spatna. Ovsem jen tehdy, ze si vas vsimnou. Coz je leckdy problem. Mate-li tlumic, muzete napriklad zastrelit jeho kolegu primo ve stejne mistnosti, ve ktere se nachazi on. A on, nedivali se vasim smerem, si toho ani nevsimne. Ze by moderni teroriste fasovali iPod, aby jim sluzba lepe utekla? Uprimne, AI neni tak spatna jak by se mohlo zdat. Nepratele se kryji za vecmi a vubec se chovaji vesmes chytre. A kdyz si nedate pozor, tak vam nevahaji vysvetlit, ze jdete spatnym smerem. Prestrelky jsou zabavne a hutne. Nepratele vas nuti kryt se a postupovat opatrne. Dobra prace.
Pribeh neni nijak originalni, ale nerusi a v prubehu hry se nam prijemne otvira. Teroriste se snazi znicit Las Vegas a vy jste ti hodni, kteri je maji zastavit. Zni to hloupe, ale dockame se nekolika prijemnych zvratu a nudit se nebudeme.
Cela technicka stranka hry je na vysoke urovni. Grafika a animace jsou jednim slovem skvele a nadstandartni. Zvuky jsou taky moc pekne(u tehle serie je ostatne tradice, ze zbrane vypadaji jako jejich originalni predloha a stejne tak zni). Mapy (kdyz ozelime kasino) jsou udelane taky moc pekne a chytre. Ovladani je mozna trosku krkolomne, ale s trochou cviku si na nej zvyknete a nebude vam delat problemy.
Zaver: Rainbow Six: Vegas je i pres sve chyby vyborna strilecka, kterou by jste nemeli minout. Me hodnoceni: 80%
+ vyborne prestrelky, tuha atmosfera, skvela grafika, zvuky
- obcas AI, zadna mise se neodehrava v kasinu, sniperske mise